ضعف کتابخوانى از چیست؟
ضعف کتابخوانى در کتابخانه هاى بى بضاعت مدارس ریشه دارد.
به عقیده کارشناسان تشویق به کتابخوانى و مطالعه کتب غیردرسى باید در مدرسه اتفاق
بیفتد، این در حالى است که ۶۰درصد مدارس کشور کتابخانه ندارند.
فضایى که از ترکیب دو واژه «کتابخانه مدرسه» در ذهن مجسم مى شود، چند قفسه خاک
خورده است با کتاب هایى که ظاهراً تاریخ مصرف آنها سال هاى قبل تمام شده و قفل
هایى که روى تک تک قف سه ها به نشانه دست زدن به کتاب ها فقط با اجازه مسئول
کتابخانه مقدور است. شاید به نظر برسد این فضاى ترسیم شده متعلق به سال ها و دهه
هاى قبل باشد، اما ظاهراً گذشت دهه ها و سال ها نه قفل این قفسه ها را گشوده و نه
خاک لابه لاى صفحات کتاب هایمان را در کتابخانه هاى مدارس رُفته.