جایی برای گفتن .................

این وبلاگ محلی برای بیان دیدگاه و نظرات این حقیر است .............

جایی برای گفتن .................

این وبلاگ محلی برای بیان دیدگاه و نظرات این حقیر است .............

فهرست 90 کتاب پیشنهادی رجانیوز برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران

بهار طبیعت هر ساله بهاری کوچکتر برای اهالی فرهنگ را نیز در دل دارد. نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی سال، هر ساله در اردیبهشت ماه ساعات زیادی از وقت اهالی فرهنگ را به خود مشغول میکند تا با تازههای بازار نشر آشنا شوند. امسال نیز نویسندگان و ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با آثار مختلفی در حوزه های ادبیات، تاریخ، فلسفه و علوم انسانی به نمایشگاه کتاب خواهند آمد.

رجانیوز با در نظر گرفتن طیف گسترده علایق مخاطبان و فرهنگ دوستان، قریب به 90عنوان کتاب را در حوزه های عمومی و تخصصی ادبیات، تاریخ، سیاست، فلسفه و علوم انسانی از میان عناوینی که امسال برای نخستین بار به نمایشگاه کتاب می آیند را به مخاطبان خود معرفی می کند. این فهرست، اولین فهرست پیشنهادی رجانیوز به مخاطبان برای نمایشگاه کتاب امسال است و در روزها آینده فهرستهای دیگری نیز به مخاطبان ارائه خواهد شد.

***

رحیم مخدومی کتاب جدیدش در حوزه خاطره نگاری فتنه با عنوان «خرابکار اجاره ای» را ارائه می کند. در نمایشگاه کتاب تهران پایگاهی برای ثبت و گرآوری خاطرات مردمی درباره حوادث پس از انتخاب راه اندازی شود. 

مخدومی در گفتگو با با رجانیوز که بزودی منتشر می شود به تفصیل درباره کتابهای امسال سخن گفته است. «رئیس جمهور باید باکلاس باشد»،«بعداز ظهر اغتشاش» و چت مقدس از دیگر کتابهایی است که امسال به نمایشگاه می آید.

***

کتاب «جانستان کابلستان» به قلم رضا امیرخانی و توسط انتشارات افق به نمایشگاه می آید.

***

«آزادی از نگاه شهید مطهری»، «استاد مطهری و روشنفکران»، «مبانی و نوآوری‌های فقهی شهید مطهری» و «نفاق و منافق از دیدگاه شهید مطهری»، «توکل، رضا و صبر» از تازه‌های انتشارات صدرا در نمایشگاه کتاب امسال است.

 

***

کتاب «برای زندگی» مجموعه درس‌گفتارهای تفسیری امام موسی صدر که چهارمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

همچنین «زینب؛ شکوه شکیبایی» عنوان کتابی است که از سوی مؤسسه فرهنگی‌ ـ تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شده و حاوی سخنرانی‌های ایشان درباره نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و رخدادهای پس از آن است. 

***

محمدرضا بایرامی از انتشار رمان جدیدش با نام ‌»آتش به اختیار»‌ به هم‌راه چاپ دوباره‌ی بعضی از آثارش و ارائه‌ی آن‌ها در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

 

***

نخستین رمان قادر طهماسبی با عنوان «تلاوت» در 14 اپیزود منتشر و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

***

کتاب «حکمت فاطمی» که تلخیص شرح خطبه حضرت زهرا (س) است از سوی آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی به نگارش درآمده و کتاب «دعبل خزاعی» نیز نوشته مصطفی قلی زاده درباره زندگی دعبل خزاعى از شاعران قبیله نور و اصحاب امام ‏رضا(ع) است که عمرى را به دفاع از حقانیت مکتب اهل‏بیت (ع) پرداخت. این کتابها توسط بوستان کتاب عرضه خواهد شد.

***

کتاب «نظام اقتصادی اسلام: مبانی، اهداف، اصول راهبردی و اخلاق» تألیف سیدحسین میرمعزی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و به نمایشگاه می آید. 

 

***

چاپ نخست کتاب «گلچینی از معارف تشیع» نوشته علامه سید محمدحسین طباطبائی با ترجمه سیدمحمد ثقفی و به کوشش سیدهادی خسروشاهی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

***

«حدیث قند»(مجموعه مقالات طنز‌پژوهی)، اثر ابوالفضل زرویی‌نصر‌آباد در حوزه طنزنویسی است که تا برپایی نمایشگاه کتاب امسال منتشر می‌شود. وی در این کتاب تاریخچه طنزنویسی در آثار مشاهیر طنز‌پرداز فارسی و نیز برخی از معاصران را بررسی کرده است.

***

چاپ دوم کتاب «حدیث انقلاب» نوشته شمس‌آل‌احمد به زودی روانه بازارمی‌شود. حدیث انقلاب عنوان کتابی دو جلدی است که چاپ اول آن در سال 1372به همت واحد انتشارات حوزه هنری منتشر شد. 

***

مجموعه‌ای از غزلیات فاضل نظری با عنوان «بی‌انسان» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود. 

***

کتابهای «خلاف جریان» در دو جلد، مجموعه مباحث سیاسی و فرهنگی دکتر سعید زیباکلام است که در زمستان سال گذشته منتشر شده و چاپ دوم آن به وسیله انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۸۹ به زیر چاپ رفته و به نمایشگاه می آید.

 

***

ابراهیم فیاض از پرکارترین های امسال است: «جهان شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات» توسط انتشارات دفتر مطالعات رسانه، سه کتاب «مردم شناسی دینی توسعه»، «تعامل دین فرهنگ و ارتباطات» و «مردمشناسی تاریخی شناختی علم در ایران» توسط نشر بین الملل، «مهندسی فرهنگ عمومی» توسط انتشارات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کل کشور و کتاب «تولیـد علم وعلوم انسانی» توسط انتشارات سپیده باوران و به قلم ابراهیم فیاض برای اولین بار امسال به نمایشگاه کتاب می آید.

***

چاپ نخست کتاب «ما و تاریخ فلسفه اسلامی» نوشته دکتر رضا داوری اردکانی در شمارگان 2500 نسخه، 616 صفحه و بهای 82000 ریال از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. 

همچنین چاپ اول کتاب "علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه" تألیف رضا داوری اردکانی با شمارگان 2200 نسخه در 295 صفحه از سوی انتشارات "فردایی دیگر" منتشر شده است. 

***

کتاب‌های «آینه جادو (جلد اول)»، «فردایی دیگر» و «فتح خون» از آثار شهید سیدمرتضی آوینی تجدید چاپ شده و ۲۰ فروردین، همزمان با سالگرد شهادت وی، وارد بازار شدند. مجموعه این کتابها توسط نشر واهه در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

***

سعید بیابانکی مجموعه‌ای از شعرهای طنزش را توسط انتشارات سپیده‌باوران به چاپ سپرد. این شعرها در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.‌ وی همچنین مجموعه‌ای از اشعار سپیدش را با نام «شب دنباله‌دار» آماده چاپ کرده است.

***

از جمله آثاری که از سوی کانون اندیشه جوان برای ارایه در نمایشگاه کتاب زیر چاپ قرار دارند، می‌توان کتاب‌های «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» اثر سید حسن فخرزارع و نخستین جلد از مجموعه سه جلدی «درباره ادبیات داستانی» نوشته محمدرضا سرشار است.

***

کتاب"راهکارهای عدالت اجتماعی در نظام اسلامی" به قلم سید کاظم سید باقری، از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شد.

***

علاوه بر کتاب «نظریه فتنه» تالیف روح‌الله حسینیان، کتاب‌های «شورش اشرافیت بر جمهوریت»، «روز شمار هشت ماه نبرد مقدس» و «نظرسنجی‌های خارجی انتخابات دهم ریاست جمهوری» که در حوزه هنری رونمایی شده بود در نمایشگاه حضور دارند. کتاب خاطرات احمد زرهانی به قلم رضا کاید خورده، جلد سوم خاطرات عبدالله جاسبی و خاطرات آیت الله سعیدی از دیگر کتابهای مهم مرکز اسناد در نمایشگاه امسال است.

***

کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» به قلم محمد فنائی اشکوری در قطع وزیری، 448 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

***

جلد سوم "روزشمار تاریخ معاصر ایران" تدوین هدایت‌الله بهبودی، گزیده سه جلد از کتاب "تاریخ مجاهدین خلق، پیدایش تا فرجام" ، "از قاجار به پهلوی" و "رضاشاه و بریتانیا" نوشته محمدقلی مجد، جلد سوم "تاریخ سیاسی ایران معاصر؛ بسترهای تأسیس سلطنت پهلوی" نوشته حسین آبادیان و "حزب پان‌ایرانیسم" نوشته مظفر شاهدی، عناوین آثار منتشر شده موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در سال 1389 به شمار می آیند که به نمایشگاه می آیند. 

***

خسروپناه با دو کتاب «جریانشناسی ضد فرهنگ» و «اندیشه نامه علامه شعرانی» در نمایشگاه حضور دارد.

***

کتاب "گفتمان عدالت در جهان جدید" در 316 صفحه‌ و در شمارگان 1000 نسخه توسط نشر جمهور ایران منتشر شده است. 

 

***

جلد دوم «سیر تفکر معاصر» نوشته مرحوم «محمد مددپور»، پژوهشگر معاصر در سه باب توسط انتشارات سوره مهر برای چهارمین بار منتشر شده و جزو تجدید چاپی های مهم نمایشگاه است. 

***

کتاب «فرهنگ‌نامه بصیرت» در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تقویت «بصیرت» در فضای کنونی جامعه و رهنمودهای جامع و سازنده قرآن و اهل بیت(ع) به همت آیت‌الله محمدی ری‌شهری و ترجمه حمیدرضا شیخی تدوین و منتشر شد.

***

کتاب «روابط بین‌الملل در اسلام» به قلم آیت‌الله‌ جوادی آملی به همت انتشارات مرکز نشر اسراء به نمایشگاه خواهد آمد.

***

«سین‌جیم» از تولیدات واحد ادبی کانون فرهنگ و اندیشه (کفا) است که در 64 صفحه و شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات فراندیش و با حمایت کمیته حمایت و نظارت بر فعالیت مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. 

***

کتاب «گفتارهایی پیرامون تحول در کتاب علوم انسانی» به قلم حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری به همت فجر ولایت منتشر شده است. همچنین کتاب "مراقبه‌های عاشورایی" گفتارهای عاشورایی از استاد فقید سید منیرالدین حسینی الهاشمی و حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری به گزینش و ویرایش حسین مهدی زاده از سوی انتشارات فرهنگستان علوم اسلامی قم در دو هزار نسخه منتشر شده است. 

***

کتاب "تلویزیون؛تکنولوژی رخوت و سرگرمی"تألیف احمد پهلوانیان ازسوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی قم به نمایشگاه می آید. 

***

یازدهمین کتاب محمد تیجانی تونسی با موضوع ماجرای سقیفه طی مراسم ویژه ای با حضور وی، ناشر کتاب و مترجم آن در شیراز رونمایی شده و در نمایشگاه حضور دارد.

***

چاپ نخست کتاب «طواف عشق» تالیف محمدحسین رجبی دوانی از سوی شرکت سهامی کتابهای جیبی، وابسته به موسسه انتشارات امیرکبیر، منتشر شده است. دکتر رجبی لهوف را بازنویسی کرده است.

 

***

شهریار زرشناس از چاپ کتاب «اشارات و تنبیهات» که جستاری بر مباحث اقتصاد، سیاست و حکمت معاصر ایران دارد، خبر داد. این کتاب در کنار جستار‌ها، پیشنهاد‌هایی بر اساس نظام‌‌های سرمایه‌داری کوچک مطرح می‌کند که برای گذرا از دوران مدرنیته در ایران کاربردی‌اند.

***

جلد اول کتاب"نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" که به مدارس و حوزههای علمیه شیعه میپردازد نوشته دکتر علی اکبر ولایتی در 3000 نسخه و در 240 صفحه از سوی شرکت سهامی کتابهای جیبی وابسته به مؤسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شده است. 

***

کتاب «شهر اسلامی، نشانه‌ها و شناسه‌ها» تألیف علامه جعفر مرتضی عاملی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد. 

***

آخرین مجموعه شعر محمد مهدی سیار با عنوان «حق‌السکوت» را منتشر شد.

 

 

***

چاپ نخست کتاب «برگزیده‌ای از کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل» نوشته حضرت امام خمینی(ره) به کوشش محمد اسفندیاری و رضا حسینی‌فر از سوی موسسه انتشاراتی چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر و روانه بازار کتاب شد.

***

دکتر سید یحیی یثربی از انتشار جلد چهارم و پنجم کتاب «تفسیر روز» به صورت همزمان خبر داد و گفت: جلد سوم این کتاب از سوره مائده تا هود و جلد چهارم آن از سوره هود تا مریم را شامل می‌شود که تفسیرش در این کتاب‌ها آمده است. 

***

کتاب «از معراج برگشتگان» نوشته حمید داودآبادی نه صحنه‌های فجیع و شکننده‌ی جنگ و نبرد بی‌امان، که دوستی‌ها، رفاقت‏ها، معنویات و روابط اسلامی و انسانی افراد در اوج گیرودار جنگ با یکدیگر است. چاپ نخست این کتاب اواخر سال گذشته به بازار آمد.

 

***

جلد پنجم و آخرین جلد مجموعه «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران» با نگارش یحیی آریا بخشایش توسط سوره مهر منتشر می شود.

 

***

مصطفی دلشاد تهرانی که تاکنون کتاب‌هایی درباره آموزه‌های حکومت‌داری نهج‌البلاغه از وی منتشر شده است، کتاب تازه‌ای را در این باره با عنوان «ساختارشناسی عدالت در نهج‌البلاغه» از سوی انتشارات «دریا» به نمایشگاه می رسد.

 

***

نخستین دفتر شعر حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی(ژرفا) با عنوان «چشم شرقی» از سوی مرکز توسعه کتاب ایران منتشر شد.

 

***

کتاب «حرکت امام خمینی و تجدید حیات اسلام» نوشته راشد الغنوشی، رهبر حرکت اسلامی «النهضه» تونس به همت سید هادی خسروشاهی ترجمه و باز چاپ شد. این کتاب با توجه به اوضاع و احوال منطقه می تواند دید مناسبی نسبت به انقلابیون تونسی به ما بدهد.

 

***

کتاب "مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا" با عنوان فرعی "قدرت نرم و امپراتوریهای مجازی" تالیف سید سعید‌رضا عاملی با شمارگان 2000 نسخه در 645 صفحه از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد. 

 

***

چاپ نخست کتاب «حضرت بقیة‌الله(صلوات‌الله و سلامه علیه)» نوشته آیت‌الله محمد شجاعی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. این اثر زندگانی، اخبار غیبت، شخصیت و جایگاه حضرت مهدی(عج) را از میان روایات بررسی کرده و سپس به ظهور آن بزرگوار(عج) و رجعت از نگاه قرآن پرداخته است.

 

***

مدیر انتشارات خورشید باران از انتشار 2 کتاب جدید از محمدرضا سنگری خبر داد. به احتمال زیاد این کتابها در نمایشگاه دردسترس علاقه مندان خواهد بود. 

***

کتاب «نظریه ابتناء» به قلم حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به همت سازمان انتشارات این پژوهشگاه به نمایشگاه می آید.

 

***

«تکاپوی اندیشه‌ها» مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و گفت‌و‌گو‌های علامه محمدتقی جعفری با شخصیت‌های علمی شرقی و غربی منتشر شد. 

 

***

کتاب "حکمت متعالیه؛ بررسی و نقد حکمت صدر‌المتألهین همراه با گزیده‌های متون" تألیف دکتر سید یحیی یثربی در 2000 نسخه و 509 صفحه از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد. 

 

***

کتاب گفتمان عدالت و معنویت (جستاری نشان شناسانه در گفتمان سیاسی دکتر محمود احمدی نژاد) نوشته سپهر حکمت در 616 صفحه از سوی انتشارات هومن نوایی منتشر شد. 

 

***

«سقای آب و ادب»، «پدر، عشق، پسر»، «آفتاب در حجاب» و «از دیار حبیب»، نام چهار اثر عاشورایی سیدمهدی شجاعی است که به تازگی از سوی انتشارات «کتاب نیستان» به چاپ‌های چندم رسیده‌اند. «سقای آب و ادب»، تازه‌ترین اثر داستان شجاعی و دارای روایتی متفاوت در فرم و محتوا نسبت به آثار پیشین اوست که برای اولین بار به نمایشگاه می آید.

 

***

چاپ نخست کتاب «عرفان عملی» نوشته دکتر سیدیحیی یثربی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد. اثر حاضر عرفان عملی را که بر آن است تا کمالات بالقوه انسان را به فعلیت برساند، در دو بخش مورد بررسی می‌کند. 

 

***

مجموعه‌ی 10 جلدی «قصه‌های شیرین ایرانی» توسط انتشارات سوره‌ی‌مهر روانه نمایشگاه کتاب شود.

 

***

کتاب "نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" تألیف دکتر علی اکبر ولایتی از سوی انتشارات امیرکبیر در 1107 صفحه منتشر شد. 

***

زندگینامه داستان شهید مهدی رجب‌بیگی، از دانشجویان پیرو خط امام(ره) از دیگر کتابهایی است که برای نمایشگاه امسال قرار است برسد.

 

***

چاپ دوم کتاب «جاسوس» از سری مجموعه کتاب‌های «قصه‌های انقلاب» به قلم محمدرضا سرشار توسط انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده است. 

 

***

کتاب «کنکاشی در تاریخ نگاری معاصر» مجموعه مقالات تاریخی دکتر یعقوب توکلی، پژوهشگر و استاد دانشگاه منتشر شد.

 

***

منظومه‌ی «ظهر روز دهم» یکی از آثار مرحوم «قیصر امین‌پور» است که انتشارات سروش آن را برای کودکان و نوجوانان متشر کرده است. این کتاب، ماجرای قهرمانی‌های حضرت قاسم(ع) را روایت می‌کند.

 

***

محمدکاظم کاظمی شاعر و محقق افغان مقیم ایران اثری تحقیقی در نقد و بررسی شعر 10 نفر از شاعران انقلاب اسلامی را در دست تدوین دارد که به نقد و بررسی آثار قیصر امین‌پور، مهرداد اوستا، سیدحسن حسینی، ‌طاهره صفارزاده، نصرالله مردانی، سلمان هراتی، علی معلم دامغانی، علی‌ موسوی گرمارودی، حمید سبزواری و احمد عزیزی می‌پردازد. 

 

***

کتاب داستان مصور خردسالانه «نگو نمی‌توانم»، نوشته محمدرضا سرشار،سرانجام پس از 21 سال منتشر نشدن توسط ناشر قبلی آن، با تصاویر و صفحه‌آرایی جدید، به وسیله انتشارات سروش چاپ مجدد شد. 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۱
محمد ابراهیم یزدانی

نظرات  (۱)

مر30 از این اطلاع رسانی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی